Social­nämnden

Socialnämnden ansvarar för social­tjänsten i Enköpings kommun. De ansvarar för att invånarna får det stöd och den hjälp som de har rätt till enligt socialtjänstlagen, när de behöver det.

Socialnämnden ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och arbetsmarknadsåtgärder.

Nämnden styrs av en ordförande och en första och andra vice ordförande samt ytterligare sju ledamöter och sju ersättare. Nämnden har ett arbetsutskott.

Till sin hjälp har nämnden en förvaltning som består av cirka 200 tjänste­personer. Social­förvaltningen har två verksamhets­områden och en administrativ funktion: verksamhetsområde myndighet och öppenvård, verksamhetsområde arbets­marknad och försörjning och administrativa enheten.

Sammanträdesdatum 2025

  • 23 januari
  • 27 februari
  • 27 mars
  • 24 april
  • 22 maj
  • 18 juni
  • 28 augusti
  • 25 september
  • 23 oktober
  • 20 november
  • 18 december

Insyn och kontakt

Kallelser och protokoll

Cirka en vecka inför politiska möten publiceras kallelser med dagordning. Senast två veckor efter mötet publiceras ett protokoll med alla beslut.

Tidigare kallelser och protokoll

Nedan finns kallelser och protokoll från 2022, 2023 och 2024. Dokument som är äldre kan du beställa genom att mejla kommunens diarium.

E-post: kommunen@enkoping.se

Relaterade sidor