Kontakta oss!

publicerad:

Det finns flera sätt att komma i kontakt med oss i upplevelseförvaltningen när det gäller frågor som rör föreningslivet.

Här kan du läsa mer om vart du kan vända dig med dina frågor och funderingar.

Kontaktcenter

Du kan vända dig till kommunens Kontaktcenter för hjälp med bland annat;

  • Skanna dokument som behövs för att ansöka om att bli bidragsberättigad förening och söka föreningsbidrag
  • Skriva ut bidragsregler, bilagor och manualer
  • Vägledning i hur du hittar information på föreningswebben enkoping.se/forening
  • Ansökningstider för föreningsbidrag
  • Information om Lotteritillstånd inklusive ansöknings och redovisningsblanketter
  • Boka in ett enskilt möte för föreningsstöd eller anmälan till digitala träffar som finns i kalendariet
  • Att komma i kontakt med handläggare via telefon eller lämna meddelande om du inte vill mejla till forening@enkoping.se

Här hittar du kontaktuppgifter och information om kommunens kontaktcenter

Observera att för närvarande måste besök på kontaktcenter förbokas via telefon.

Lokalbokning

För frågor som rör lokalbokning, avbokning, fakturor samt hämtning och lämning av nycklar ta direkt kontakt med arbetsgruppen på lokalbokningen@enkoping.se eller se aktuella telefontider här.

Du kan även få hjälp med ditt lösenord på InterbookGO.

Föreningsstöd och bidrag

Har du frågor som rör utveckling av din förening eller föreningsbidrag kan du komma i kontakt direkt med den arbetsgruppen antingen genom mejl på forening@enkoping.se eller genom Kontaktcenter. Arbetsgruppen kan hjälpa dig att genomföra din bidragsansökan och kan vara ett stöd för dig i din förenings arbete.