Lämna inkomstblankett för vård och omsorg
Publicerad
Under vecka 2 och 3 skickar vi ut blanketten "Inkomst- och utgiftsförfrågan" till våra kunder inom vård och omsorg som valde beräkning för 2024.
Blanketten behövs för att vi ska kunna samla in de uppgifter om dig som vi inte kan eller får hämta från andra myndigheter. Informationen använder vi i vår bedömning om du har rätt till nedsättning av din avgift.
Har du precis lämnat in inkomstblanketten?
Om du nyligen har lämnat in inkomstblanketten för 2024, ber vi dig ha överseende med att vi ändå behöver få in den nya blanketten som gäller för 2025.
Begär inkomstblankett för 2025 om du inte lämnade in 2024
Om du valde att inte lämna in inkomstblanketten 2024 måste du själv be om att få den för 2025. Vänd dig till kommunens kontaktcenter för att få den hemskickad.
Tack för din förståelse och samarbete!
Kontakta oss vid frågor
Om du har frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta oss.